Suplementacja diety mężczyzn

Mężczyźni znacznie rzadziej niż kobiety stosują dietę i sięgają po suplementy. Tylko 11 proc. deklaruje stosowanie tego rodzaju preparatów. Nie oznacza to jednak, że nie potrzebują zmiany diety i stosowania suplementacji. 

Wręcz przeciwnie – dla prawidłowego funkcjonowania mięśni oraz utrzymania metabolizmu energetycznego konieczne są składniki mineralne oraz witaminy.

MAGNEZ

Podstawowym pierwiastkiem, nazywanym również pierwiastkiem życia, jest magnez.

Potrzebujemy go do prawidłowego funkcjonowania mięśni oraz układu nerwowego i sercowo-naczyniowego. Niedobór magnezu może powodować skurcze mięśni, stan podenerwowania, zmęczenie, stres oraz problemy z zaśnięciem. Niedostatek magnezu w organizmie może wynikać ze złej diety polegającej na nadmiernym spożyciu tłuszczów zwierzęcych i cukrów oraz słabego wchłaniania tego pierwiastka przez organizm.

KORZEŃ MACA

W zachowaniu naturalnej aktywności seksualnej mężczyzn niezwykle pomocny może się okazać korzeń maca. Jest to warzywo peruwiańskie, które andyjscy Indianie wykorzystują od tysięcy lat do wzmocnienia organizmu i zwiększenia libido. Roślina zyskała sławę właśnie dzięki właściwościom wpływającym na popęd płciowy, erekcję i płodność. Korzeń maca jest bogaty w białko, którego potrzebują mężczyźni chcący zachować sprawność seksualną. Maca pozytywnie wpływa też na odporność organizmu, zwiększenie energii i jasności umysłu.

SELEN

Dla płodności mężczyzn znaczenie ma również selen. Wpływa on na liczbę i ruchliwość plemników, jak również zwiększa sprawność seksualną. Selen ma pozytywny wpływ na proces spermatogenezy, czyli powstawania i dojrzewania plemników. Ta właściwość pierwiastka jest szczególnie ważna w kontekście ogólnej europejskiej tendencji wskazującej na zmniejszanie się liczby plemników w nasieniu mężczyzn.

CYNK

Cynk ma wpływ na wzrost i rozwój organizmu oraz układ odpornościowy. Dla mężczyzn najważniejsze jest to, iż cynk przyczynia się do utrzymania prawidłowego poziomu testosteronu, czyli hormonu typowo męskiego. Natomiast niedobór tego pierwiastka może się objawiać niepłodnością i obniżonym poziomem libido. Najwięcej cynku w organizmie potrzebuje prostata.

Pamiętajmy, że warunkiem zachowania właściwego metabolizmu energetycznego, czyli prawidłowej przemiany materii, jest równowaga pierwiastków w organizmie i ich umiejętne suplementowanie.

wróć do listy porad